Sitemap

  1. Blz. 1 Jaarstukken 2022
    1. Blz. 2 Programma's
      1. Blz. 3 Samenvatting
        1. Blz. 4 Samenvatting
      2. Blz. 5 Programma 1 Leefbaarheid, Wonen en Duurzaamheid
        1. Blz. 6 1.1 Wat wilden we bereiken en wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 7 Leefbaarheid stimulering wijken/buurten
          2. Blz. 8 Volkshuisvesting
          3. Blz. 9 Voorziening riolering
          4. Blz. 10 Voorziening wegen
          5. Blz. 11 Vervanging mechanisch riolering
          6. Blz. 12 Klimaatadaptatie
          7. Blz. 13 Programma Donge Oevers
          8. Blz. 14 Hermenzeil
          9. Blz. 15 Integrale veiligheid
          10. Blz. 16 Handhaving en Toezicht
          11. Blz. 17 Dijkversterking Geertruidenberg en Amertak
          12. Blz. 18 Omgevingswet - Omgevingsplan
          13. Blz. 19 Omgevingswet - algemeen
          14. Blz. 20 Plassengebied
          15. Blz. 21 Toekomstperspectieven Amergebied
          16. Blz. 22 Regionale Energie Strategie (RES)
          17. Blz. 23 Aanlanding wind van zee
          18. Blz. 24 Verkabeling 150 kV
          19. Blz. 25 Woningbouw projecten
          20. Blz. 26 Biodiversiteit
          21. Blz. 27 Nieuwbouw woningen - locatie Hoge Veer
          22. Blz. 28 Programma Donge Oevers
          23. Blz. 29 Energietransitie
          24. Blz. 30 Afvalverwijdering huisvuil
          25. Blz. 31 Oude Hoge Veer locatie Raamsdonksveer
          26. Blz. 32 Visie Grote Kerkstraat
          27. Blz. 33 Inrichtingsplan amoveringslocaties 150 kV
          28. Blz. 34 Uitvoering duurzaamheidsprogramma / Energie
          29. Blz. 35 Uitvoering duurzaamheidsprogramma / Klimaat
          30. Blz. 36 Uitvoering duurzaamheidsprogramma Mobiliteit
          31. Blz. 37 Uitvoering duurzaamheidsprogramma / Circulaire economie
          32. Blz. 38 Maatregelen / Omgevingsvisie Hooipolder
        2. Blz. 39 1.2 Beleidsindicatoren
          1. Blz. 40 Tabel beleidsindicatoren
        3. Blz. 41 1.3 Wat heeft het gekost?
          1. Blz. 42 1.3 Wat heeft het gekost?
        4. Blz. 43 1.4 Verbonden partijen
          1. Blz. 44 Verbonden partijen
        5. Blz. 45 1.5 Risico's
          1. Blz. 46 Schadeclaim in verband met ruimtelijke ontwikkelingen
          2. Blz. 47 Verslechtering kostendekkendheid van leges
        6. Blz. 48 1.6 Voortgang investeringen
          1. Blz. 49 Voortgang Investeringen
      3. Blz. 50 Programma 2 Economie, Recreatie & Toerisme
        1. Blz. 51 2.1 Wat wilden we bereiken en wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 52 Zuiderwaterlinie
          2. Blz. 53 Elisabethvloed
          3. Blz. 54 Keurmerk Veilig Ondernemen
          4. Blz. 55 Sterk Techniek Onderwijs
          5. Blz. 56 Uitvoeringsprogramma Economie, Recreatie & Toerisme
          6. Blz. 57 Speelterreinen
          7. Blz. 58 Stadspromotie
          8. Blz. 59 Geertruidenberg op de kaart
          9. Blz. 60 Maatschappelijk verantwoord ondernemen
          10. Blz. 61 Samenwerking ondernemers
          11. Blz. 62 Biesbosch
        2. Blz. 63 2.2 Beleidsindicatoren
          1. Blz. 64 Tabel Beleidsindicatoren
        3. Blz. 65 2.3 Wat heeft het gekost?
          1. Blz. 66 Wat heeft het gekost?
        4. Blz. 67 2.4 Verbonden partijen
          1. Blz. 68 Verbonden partijen
        5. Blz. 69 2.5 Risico's
          1. Blz. 70 Risico
        6. Blz. 71 2.6 Voortgang investeringen
          1. Blz. 72 Voortgang investeringen
      4. Blz. 73 Programma 3 Sportvoorzieningen
        1. Blz. 74 3.1 Wat wilden we bereiken en wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 75 Exploitatie gemeentelijke zwembaden
          2. Blz. 76 Duurzaamheid sportaccommodaties
          3. Blz. 77 Lokaal sportakkoord
          4. Blz. 78 Basisvoorzieningen bij sportverenigingen
          5. Blz. 79 Sporthal
        2. Blz. 80 3.2 Beleidsindicatoren
          1. Blz. 81 Tabel Beleidsindicatoren
        3. Blz. 82 3.3 Wat heeft het gekost?
          1. Blz. 83 Wat heeft het gekost?
        4. Blz. 84 3.4 Verbonden partijen
          1. Blz. 85 Verbonden partijen
        5. Blz. 86 3.5 Risico's
          1. Blz. 87 Onvoldoende kunnen terugvorderen van BTW (over bepaalde dienstverlening)
        6. Blz. 88 3.6 Voortgang investeringen
          1. Blz. 89 Voortgang investeringen
      5. Blz. 90 Programma 4 Onderwijs
        1. Blz. 91 4.1 Wat wilden we bereiken en wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 92 Onderwijsachterstandenbestrijding
          2. Blz. 93 Huisvesting basisonderwijs
          3. Blz. 94 Gymnastieklokaal Elisabethstraat / gevelbeplating Biekorf/Vuurvlinder
        2. Blz. 95 4.2 Beleidsindicatoren
          1. Blz. 96 Tabel beleidsindicatoren
        3. Blz. 97 4.3 Wat heeft het gekost?
          1. Blz. 98 Wat heeft het gekost?
        4. Blz. 99 4.4 Verbonden partijen
          1. Blz. 100 Verbonden partijen
        5. Blz. 101 4.5 Risico's
          1. Blz. 102 Risico
        6. Blz. 103 4.6 Voortgang investeringen
          1. Blz. 104 Voortgang Investeringen
      6. Blz. 105 Programma 5 Mens, Zorg en Inkomen
        1. Blz. 106 5.1 Wat wilden we bereiken en wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 107 Beleidskader Sociaal Domein
          2. Blz. 108 Zelf vitaal worden en blijven
          3. Blz. 109 Inclusieve samenleving
          4. Blz. 110 Eerder erbij en integrale ondersteuning
          5. Blz. 111 Doelmatige inzet van middelen
          6. Blz. 112 Lokaal jeugdbeleid
          7. Blz. 113 Dementievriendelijke Gemeente
          8. Blz. 114 Programma Langer thuis / ondersteuning vitaal ouder worden
          9. Blz. 115 Inzet op gezondheidspreventie
          10. Blz. 116 Beschermd Wonen
          11. Blz. 117 Vrijwillige inzet
          12. Blz. 118 Multifunctionele Ontmoetingsplek (MOP)
          13. Blz. 119 Integrale aanpak sociaal domein
          14. Blz. 120 Hulp bij schulden
          15. Blz. 121 Uitwerking knelpuntennotitie Sociaal Domein Gemeentewinkel
          16. Blz. 122 Project Individuele Trajectbegeleiding Drugsgebruikers (PITD)
          17. Blz. 123 Inzet Wijk -GGD'er
          18. Blz. 124 Praktijkondersteuner huisartsen jeugd (POH J)
          19. Blz. 125 Regionale expertise netwerk
          20. Blz. 126 Voorzieningen Jeugdhulp
          21. Blz. 127 Woonplaatsbeginsel
          22. Blz. 128 Norm voor Opdrachtgeverschap
          23. Blz. 129 WMO-voorzieningen
          24. Blz. 130 Jeugdactiviteiten
          25. Blz. 131 Jeugdwerkloosheid
        2. Blz. 132 5.2 Beleidsindicatoren
          1. Blz. 133 Tabel Beleidsindicatoren
        3. Blz. 134 5.3 Wat heeft het gekost?
          1. Blz. 135 Wat heeft het gekost?
        4. Blz. 136 5.4 Verbonden partijen
          1. Blz. 137 Verbonden partijen
        5. Blz. 138 5.5 Risico's
          1. Blz. 139 Toename jeugdhulp aantallen en/of complexere (duurdere) vormen
          2. Blz. 140 Een stijging van het aantal bijstandsgerechtigden of een toename van aanvragen voor bijzondere bijstand
          3. Blz. 141 Toename aanvragen WMO/ aantal voorzieningen per inwoner
          4. Blz. 142 Tekort op exploitatie WSW (Midzuid).
          5. Blz. 143 Fraude door clienten
        6. Blz. 144 5.6 Voortgang investeringen
          1. Blz. 145 Voortgang investeringen
      7. Blz. 146 Programma 6 Gemeentelijke gebouwen, Monumenten, Kunst en Cultuur
        1. Blz. 147 6.1 Wat wilden we bereiken en wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 148 Monumenten/erfgoed
          2. Blz. 149 Onderzoek naar Maakplaats
          3. Blz. 150 Culturele infrastructuur
          4. Blz. 151 Accommodatiebeleid
          5. Blz. 152 Monumenten / erfgoed
          6. Blz. 153 600 jaar Elisabethsvloed
          7. Blz. 154 Uitvoering duurzaamheidsprogramma
        2. Blz. 155 6.2 Beleidsindicatoren
          1. Blz. 156 Tabel Beleidsindicatoren
        3. Blz. 157 6.3 Wat heeft het gekost?
          1. Blz. 158 Wat heeft het gekost?
        4. Blz. 159 6.4 Verbonden partijen
          1. Blz. 160 Verbonden partijen
        5. Blz. 161 6.5 Risico's
          1. Blz. 162 Achterstallig onderhoud aan gemeentelijke gebouwen agv beperkte budgetten
        6. Blz. 163 6.6 Voortgang investeringen
          1. Blz. 164 Voortgang investeringen
      8. Blz. 165 Programma 7 Dienstverlening en Bedrijfsvoering
        1. Blz. 166 7.1 Wat wilden we bereiken en wat hebben we ervoor gedaan?
          1. Blz. 167 Gemeentelijke dienstverlening
          2. Blz. 168 Organisatieontwikkeling Geertruidenberg
          3. Blz. 169 I&A Verbindingen
          4. Blz. 170 I&A Onderhoud en beheer
          5. Blz. 171 Toename bezwaarschriften en nieuwe wet- en regelgeving
          6. Blz. 172 HRM
          7. Blz. 173 Vingerafdrukken identiteitsdocumenten
          8. Blz. 174 Verbouwing ontvangstruimte
          9. Blz. 175 Dienstverlening klanttevredenheidsonderzoeken
          10. Blz. 176 Organisatieontwikkeling Geertruidenberg
          11. Blz. 177 CAO Gemeenten en Pensioen
        2. Blz. 178 7.2 Beleidsindicatoren
          1. Blz. 179 Tabel Beleidsindicatoren
        3. Blz. 180 7.3 Wat heeft het gekost?
          1. Blz. 181 Wat heeft het gekost?
        4. Blz. 182 7.4 Verbonden partijen
          1. Blz. 183 Verbonden partijen
        5. Blz. 184 7.5 Risico's
          1. Blz. 185 Tekort ambtelijke capaciteit en ervaring
          2. Blz. 186 Uitval computersysteem/stroom of vertraagde werking van computersysteem/Data raakt verloren
          3. Blz. 187 Documenten met vertrouwelijke informatie komen in handen van onbevoegden
          4. Blz. 188 Discontinuïteit bestuur
        6. Blz. 189 7.6 Voortgang investeringen
          1. Blz. 190 Voortgang Investeringen
      9. Blz. 191 Overzicht Algemene dekkingsmiddelen en Onvoorzien
        1. Blz. 192 Overzicht Algemene dekkingsmiddelen en Onvoorzien
        2. Blz. 193 Ad 1. Lokale heffingen
        3. Blz. 194 Ad 2. Uitkering gemeentefonds
        4. Blz. 195 Ad 3. Treasury
        5. Blz. 196 Ad 4. Post onvoorzien en overige algemene dekkingsmiddelen
        6. Blz. 197 Ad 5. Reserves
        7. Blz. 198 Tabel Beleidsindicatoren
        8. Blz. 199 Wat heeft het gekost?
        9. Blz. 200 Risico's
        10. Blz. 201 Risico renteschommelingen
        11. Blz. 202 Risico precariobelasting niet kunnen innen
        12. Blz. 203 Risico Oninbare (incasso)vorderingen op debiteuren
        13. Blz. 204 Risico Algemene Uitkering gemeentefonds fluctueert met grote bedragen
      10. Blz. 205 Overzicht Overhead
        1. Blz. 206 Overhead
        2. Blz. 207 Tabel Beleidsindicatoren
        3. Blz. 208 Wat heeft het gekost?
        4. Blz. 209 Verbonden partijen
        5. Blz. 210 Risico's
    2. Blz. 211 Inleiding
      1. Blz. 212 Voorwoord
        1. Blz. 213 Voorwoord
    3. Blz. 214 In één oogopslag
      1. Blz. 215 RIO (Rekening in een oogopslag)
        1. Blz. 216 Rekening in een Oogopslag
    4. Blz. 217 Paragrafen
      1. Blz. 218 Paragraaf A - Lokale heffingen
        1. Blz. 219 Beleid en hoofdlijnen
        2. Blz. 220 Onroerende zaakbelastingen (OZB)
        3. Blz. 221 Afvalstoffenheffing
        4. Blz. 222 Rioolheffing
        5. Blz. 223 Hondenbelasting
        6. Blz. 224 Begraafrechten
        7. Blz. 225 Leges omgevingsvergunning en secretarieleges
        8. Blz. 226 Precariobelasting
        9. Blz. 227 Havengelden en woonschepenrechten
        10. Blz. 228 (Water)toeristenbelasting
        11. Blz. 229 Marktgelden
        12. Blz. 230 Lokale lastendruk
        13. Blz. 231 Kwijtschelding
      2. Blz. 232 Paragraaf B - Weerstandsvermogen en risicobeheersing
        1. Blz. 233 Weerstandsvermogen en risicobeheersing
        2. Blz. 234 Risico's
        3. Blz. 235 Weerstandscapaciteit
        4. Blz. 236 Weerstandsvermogen
        5. Blz. 237 Kengetallen
      3. Blz. 238 Paragraaf C - Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 239 Onderhoud kapitaalgoederen
      4. Blz. 240 Paragraaf D - Financiering
        1. Blz. 241 Financiering
      5. Blz. 242 Paragraaf E - Bedrijfsvoering
        1. Blz. 243 Algemeen
        2. Blz. 244 Klachten
        3. Blz. 245 Personeel en organisatie
        4. Blz. 246 Eigentijdse dienstverlening i.p.v. digitale dienstverlening
        5. Blz. 247 Planning en control
        6. Blz. 248 Regionale samenwerking
      6. Blz. 249 Paragraaf F - Verbonden Partijen
        1. Blz. 250 Algemeen
        2. Blz. 251 Gemeenschappelijke regelingen
        3. Blz. 252 Deelneming in Brabant Water N.V.
        4. Blz. 253 Deelneming kapitaal BNG Bank
        5. Blz. 254 Deelname in inkoopbureau West Brabant (SIW)
      7. Blz. 255 Paragraaf G - Grondbeleid
        1. Blz. 256 Algemeen
        2. Blz. 257 Stand van zaken
      8. Blz. 258 Paragraaf H - Rechtmatigheid
        1. Blz. 259 Algemeen
        2. Blz. 260 Aanvullende toetsingscriteria
      9. Blz. 261 Paragraaf I - Duurzaamheid
        1. Blz. 262 Duurzaamheidsplannen 2022
      10. Blz. 263 Paragraaf J - Covid-19
        1. Blz. 264 Inleiding
        2. Blz. 265 Algemeen
        3. Blz. 266 Inzet ambtelijke organisatie
        4. Blz. 267 Openbare orde en veiligheid (OOV)
        5. Blz. 268 Handhaving en toezicht
        6. Blz. 269 Wonen
        7. Blz. 270 Jeugd en Jongerenwerk
        8. Blz. 271 Cultuur
        9. Blz. 272 WMO
        10. Blz. 273 Economie
        11. Blz. 274 Buurtsportcoaches (BSC)
        12. Blz. 275 Bijstand
        13. Blz. 276 Vergunningverlening
        14. Blz. 277 Burgerzaken
        15. Blz. 278 ICT/applicatiebeheer
        16. Blz. 279 Facilitair / Gebouwenbeheer
        17. Blz. 280 Genomen maatregelen
        18. Blz. 281 Korte termijneffecten Programma 3
        19. Blz. 282 Korte termijneffecten Programma 5
        20. Blz. 283 Paragraaf Bedrijfsvoering
        21. Blz. 284 Lange termijneffecten
        22. Blz. 285 Risico's corona paragraaf
        23. Blz. 286 Doorkijk 2022/2023
      11. Blz. 287 Paragraaf K - Donge Oevers
        1. Blz. 288 Algemeen
        2. Blz. 289 Financiële kaders projectontwikkeling
        3. Blz. 290 Voortgang
        4. Blz. 291 Conclusie
    5. Blz. 292 Jaarrekening
      1. Blz. 293 Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
        1. Blz. 294 Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
      2. Blz. 295 Balans
        1. Blz. 296 De balans als tabel zowel activa als passiva en specificaties daarvan (bedragen x € 1.000)
        2. Blz. 297 Toelichting op de balans
        3. Blz. 298 VLOTTENDE PASSIVA
        4. Blz. 299 Niet uit de balans blijkende vorderingen en verplichtingen
      3. Blz. 300 Overzicht baten en lasten 2022
        1. Blz. 301 Overzicht baten en lasten 2022 (bedragen x € 1.000)
      4. Blz. 302 Toelichting op het overzicht baten en lasten
        1. Blz. 303 P1 Leefbaarheid, Wonen en Duurzaamheid
          1. Blz. 304 Overzicht lasten per taakveld van Programma 1
          2. Blz. 305 Toelichting op het overzicht lasten per taakveld van Programma 1
          3. Blz. 306 Overzicht baten per taakveld van Programma 1
          4. Blz. 307 Toelichting op het overzicht baten per taakveld van Programma 1
          5. Blz. 308 Verkort overzicht afwijkingen lasten en baten van Programma 1
          6. Blz. 309 Overzicht Investeringen van Programma 1
        2. Blz. 310 P2 Economie, Recreatie & Toerisme
          1. Blz. 311 Overzicht lasten per taakveld van Programma 2
          2. Blz. 312 Toelichting op het overzicht lasten per taakveld van Programma 2
          3. Blz. 313 Overzicht baten per taakveld van Programma 2
          4. Blz. 314 Toelichting op het overzicht baten per taakveld van Programma 2
          5. Blz. 315 Verkort overzicht afwijkingen lasten en baten van Programma 2
          6. Blz. 316 Overzicht Investeringen van Programma 2
        3. Blz. 317 P3 Sportvoorzieningen
          1. Blz. 318 Overzicht lasten per taakveld van Programma 3
          2. Blz. 319 Toelichting op het overzicht lasten per taakveld van Programma 3
          3. Blz. 320 Overzicht baten per taakveld van Programma 3
          4. Blz. 321 Toelichting op het overzicht baten per taakveld van Programma 3
          5. Blz. 322 Verkort overzicht afwijkingen lasten en baten van Programma 3
          6. Blz. 323 Overzicht Investeringen van Programma 3
        4. Blz. 324 P4 Onderwijs
          1. Blz. 325 Overzicht lasten per taakveld van Programma 4
          2. Blz. 326 Toelichting op het overzicht lasten per taakveld van Programma 4
          3. Blz. 327 Overzicht baten per taakveld van Programma 4
          4. Blz. 328 Toelichting op het overzicht baten per taakveld van Programma 4
          5. Blz. 329 Verkort overzicht afwijkingen lasten en baten van Programma 4
          6. Blz. 330 Overzicht Investeringen van Programma 4
        5. Blz. 331 P5 Mens, Zorg en Inkomen
          1. Blz. 332 Overzicht lasten per taakveld van Programma 5
          2. Blz. 333 Toelichting op het overzicht lasten per taakveld van Programma 5
          3. Blz. 334 Overzicht baten per taakveld van Programma 5
          4. Blz. 335 Toelichting op het overzicht baten per taakveld van Programma 5
          5. Blz. 336 Verkort overzicht afwijkingen lasten en baten van Programma 5
          6. Blz. 337 Overzicht Investeringen van Programma 5
        6. Blz. 338 P6 Gemeentelijke gebouwen, Monumenten, Kunst en Cultuur
          1. Blz. 339 Overzicht lasten per taakveld van Programma 6
          2. Blz. 340 Toelichting op het overzicht lasten per taakveld van Programma 6
          3. Blz. 341 Overzicht baten per taakveld van Programma 6
          4. Blz. 342 Toelichting op het overzicht baten per taakveld van Programma 6
          5. Blz. 343 Verkort overzicht afwijkingen lasten en baten van Programma 6
          6. Blz. 344 Overzicht Investeringen van Programma 6
        7. Blz. 345 P7 Dienstverlening en Bedrijfsvoering
          1. Blz. 346 Overzicht lasten per taakveld van Programma 7
          2. Blz. 347 Toelichting op het overzicht lasten per taakveld van Programma 7
          3. Blz. 348 Overzicht baten per taakveld van Programma 7
          4. Blz. 349 Toelichting op het overzicht baten per taakveld van Programma 7
          5. Blz. 350 Verkort overzicht afwijkingen lasten en baten van Programma 7
          6. Blz. 351 Overzicht Investeringen van Programma 7
          7. Blz. 352 WNT - verantwoording 2022 Gemeente Geertruidenberg
        8. Blz. 353 - Overzicht algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
          1. Blz. 354 Overzicht lasten per taakveld van Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
          2. Blz. 355 Toelichting op het overzicht lasten per taakveld van Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
          3. Blz. 356 Overzicht baten per taakveld van Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
          4. Blz. 357 Toelichting op het overzicht baten per taakveld van Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
          5. Blz. 358 Verkort overzicht afwijkingen lasten en baten van Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
          6. Blz. 359 Overzicht Investeringen van Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
        9. Blz. 360 - Overzicht Overhead
          1. Blz. 361 Overzicht lasten per taakveld van Overhead
          2. Blz. 362 Toelichting op het overzicht lasten per taakveld van Overhead
          3. Blz. 363 Overzicht baten per taakveld van Overhead
          4. Blz. 364 Toelichting op het overzicht baten per taakveld van Overhead
          5. Blz. 365 Verkort overzicht afwijkingen lasten en baten van Overhead
          6. Blz. 366 Overzicht Investeringen van Overhead
      5. Blz. 367 Overzicht baten en lasten per taakveld
        1. Blz. 368 Overzicht Baten en Lasten per Taakveld
      6. Blz. 369 Overzicht baten en lasten per taakveld naar programma
        1. Blz. 370 Overzicht Baten en Lasten per Taakveld per Programma
      7. Blz. 371 Overzicht budgetoverhevelingen naar 2023
        1. Blz. 372 Overzicht budgetoverhevelingen naar 2023
      8. Blz. 373 Programma Taakveld Baten en Lasten
        1. Blz. 374 Programma Baten Lasten Taakveld
      9. Blz. 375 SISA verantwoordingsinformatie specifieke uitkeringen
        1. Blz. 376 SISA Bijlage
    6. Overzicht
    7. Zoeken
    8. Publicatie bijlagen
    9. Contact
    10. PrivacyStatement
    11. Sitemap